1.4.12

Vana aja asjad...manitsuseks noorematele ja hoiatuseks alpidele

Eile meenusid kaks enda tuunimise lugu. Aprilli avalöögiks sobiks need üles tähendada küll. Nii ei unune karm tõde endal ning tulevased põlved saavad hoiatavaks eeskujuks lood välja printida ja külmiku uksele magnetiga igavesest ajaks igaveseks kinnitada.

Juuksed. Need on mul alati väga iseseisvad olnud, iga karv kasvab isesuunas ja kolba kohal lehvib alatasa kasetohuvabohulaadne frisüür. Hoolimata minu pingutustest. Või nende tõttu?

Nii. Olin umbes algklassi-inimene. Voka klubis tõotati skangpoomijaid ja mul oli vaja ennast olude sunnil üksi teatrisse minekuks üles vuntsida, sest vanemaid kodus polnud ja õeraasuke oli tol ajal ikkagi ju ainult väike molekul. Mida teadis tema moodsaks olemisest neil päevil...

Natuke enne välja minemist tegin nagu vanemad daamid- astusin, silm kissis, peegli ette, et saada kinnitust väärilise välimuse kohalviibimisele. Kõik oli just nagu kombes, ainult juuksed tundusid igavad ja lapsikult sirged sorakad. Karvad lausa karjusid pisukese värskenduse järele. Võtsin käärid ja lisasin soengule veidi särtsu väikese tukaga. Olgu, väike tukk oli alles lõpuks. Siis, kui olin korduvalt viltu läinud tukka sirgeks pügada üritanud. Ühel hetkel otsustasin (ilmselt) alateadlikult futuristliku ja silmatorkavalt asümmeetrilise tuka kasuks. Või noh, mis ma otsustasin. Leppisin sellega pigem. Aga iga ebaõnnestumine motiveerib ju pürgima millegini, mis võiks eduelamuse anda. Otsustasin siis sealsamas, et mingu või ükski projekt selles päevas korda. Kasvatan endale pikad ripsmed! Kes poleks kuulnud, et kui piirad juukseid, siis pärast ei jõua seda juuksekasvamise kohinat ära kuulata. Karv on karv, arvasin. Plaan oli küll ripsmeid piirata, aga eks amatööri käsi värises pisut ja olgem ausad, ega seda materjali siis nii palju ka polnud, et oleks võimalik kääritegevusi piiramiseks, lõikamiseks ja nudimiseks liigitada. Õpetlik lugu on see, et päris kindlasti ei saa pikki ripsmeid ühe õhtuga. Päris kindlasti ei saa pikki ripsmeid, kui neli minutit enne teatrisse jooksmist väike parandav lõikus ette võtta. Noh, nii ma siis istusin seal klubis. Vaatasin ühe silmaga skangpoomimist. Teisest silmast sirises vett, sest seal valitses täpselt selline tunne nagu oleks siil sinna pesa teinud ja nüüd püherdab puhtast, siililikust rõõmust selili silmamuna peal. Jah, ma sain ise ka aru, et ma vist pisut Frankensteini pruudi moodi olen. Miks muidu ma klubi peldikus ära ootasin, et saalis tuled ära kustutatakse enne, kui mina saali minna söandasin, eks.

Ja teine lugu on ka juustega seotud. Aga siis olin ma pisut vanem kui algklassi-inimene. Vist algklass+. Või nii. Sel korral oli käivitavaks jõuks Vokas lokkav pungilaine. Maniküürikääridega lõikasin...mkm, sõnasemantika kohaselt oleks õigem „nüsisin“, pähe helesinist peanahka paljastavate aukudega siilisoengu. Aga see polnud mitte lihtne üle-pea-siilikas. Ei. Kohustuslikud salgud jäid kaunistama (loe: tolgendama) kõrvade äärde, kuklale ja laubale. Kui ma oleks kiiresti ennast kohapeal keerutanud, siis oleks mu pea aerofotolt paistnud nagu kompass, millel on neli eri ilmakaarde suunatud magnetnõela. Kui keegi peaks tänasest kuupäevast loksutatuna mu lugudes kahtlema, siis vähemalt viimane fopaa on ka must-valgel portreefotol jäädvustatuna olemas. Ma näen seal välja nagu punkari ja kähriku ristsugutis, kelle näos on ujedat naeratust markeerimas kaks ebaloomulikult suurt esihambaklotsi kut kaks Nicorette nätsu.

Mõnikord kohe tulevad sellised asjad meelde, tahad sa siis või mitte.

4 comments:

  1. Pilti,pilti,pilti ! :D

    Kleebin külmikule, et hoian käärid lae alla kleebituna kus poiss neid kätte ei saaks (no igaks juhuks) :P

    ReplyDelete
  2. Pilti! Pilti! Kui Sul omal skännerit pole, saada see must-valge mulle ja ma skännin. Külmiku külge panen ka! :D

    ReplyDelete
  3. Ma niimoodi...eee...eiran teie nõudmisi, daamid! Privaatesitlus tuleb ehk kõne alla.

    ReplyDelete
  4. :O))))) No ma sain küll mürinal naerda :o) Au ja kiitus sellise enesepaljastuse eest! Endalgi tuli paar "tuunimist" meelde, aga ma püüan need nüüd kähku-kähku uute mõtete alla ära peita.

    ReplyDelete